Novinky
24.5.2023
- Vyšla nová verze interpretru QTADS ve verzi 3.4. Na základě diskuze z TADS3 fóra byla zvětšena vyrovnávací paměť pro zvýšení počtu UNDO kroků.
18.5.2023
3.3.2023
20.1.2023
- Vyšla nová verze interpretru Gargoyle 2023.1. Kromě oprav funkcionality s novými verzemi knihoven přináší podporu pro barevná témata.
13.12.2022
- Knihovna adv3lite 1.6 je na světě: https://intfiction.org/t/adv3lite-version-1-6-now-released/59160. K dispozici je i rozsáhlá dokumentace podobně jako pro klasickou adv3, jen není přeložena do českého a zatím ani jiného jazyka. To je asi hlavní brzda v jeho využití, překlad je velmi pracný, takže uvidíme, co budoucí čas přinese.
31.10.2022
- Známý autor příruček pro TADS3 Eric Eve je zase aktivní a momentálně je připravena beta verze plánované knihovny adv3lite 1.6. Adv3lite se snaží odstranit pouze méně používané třídy a snaží se o zjednodušení samotného programování, není však tak "lite" jak se na první pohled může znát, k těmto účelům je k dispozici adv3liter. Mě osobně chybí práce se světlem a tmou, kterou využívám a plánuji využít ve více hrách, Erik je nyní velmi aktivní a rozšíření je na světě. Adv3lite tedy představuje alternativu k dnes již nevyvíjenému Adv3 a rozhodně důvod, proč se textovkami i současné době zabývat.
20.6.2022
- Po půlroční odmlce bylo vydáno rozšíření pro podporu TADS3 v editoru VSCode ve verzi 0.6.1. Přináší opravdu zajímavé novinky - zobrazení dialogového okna nápovědy při volání metod, přístup k třídám v hierarchii dědění, zobrazení referencí konkrétního slova, možnost přímého zobrazení odkazů ze souboru makefile a základní podporu pro TADS skripty. Tím se vývoj her v tomto programovacím jazyce dostává zase o notný krok dále, pokud jde o podporu v IDE.
19.5.2022
- Multimediální interpretr QTADS vyšel ve verzi 3.3. Nepřináší žádné nové funkce, potěší však všechny majitele strojů založených na architektuře ARM, v současné verzi je k dispozici podpora pro arm64 a arm32v7.
31.1.2022
- Nový rok nám přinesl novou verzi interpretru Gargoyle 2022.1. Plugin pro vývoj her pro editor VSCode se dostal až k verzi 0.5.1, kromě třetí nyní podporuje i starší řadu TADS.
11.10.2021
- Opravná verze oblíbeného interpretru QTADS vyšla ve verzi 3.2.
20.9.2021
- Vyšla nová verze interpretru QTADS 3.1, informace v příslušné sekci byly aktualizovány.
2.9.2021
- Sekce Interpretry byla aktualizována, přidali jsme trojkovou verzi QTADS, Gargoyle a aktualizovali dokumentaci. V sekci Ke stažení byl přidán TADS3 Language server.
8.1.2018
- Nová verze překladu knihovny s vylepšením automatického prohazování iobj/dobj.
14.11.2017
- Nová verze překladu knihovny s opravami kolem příkazu zaútoč
14.10.2017
- Nová verze překladu knihovny jen s pár drobnými opravami.
24.12.2015
- Zveřejnili jsme kompletní zdrojové kódy první plnohodnotné české hry naprogramované v TADS 3. Základna na asteroidu vznikla jako soutěžní hra pro dětskou šifrovací hru Technoplaneta.
17.9.2015
- Na serveru textovky.cz začal vycházet seriál o programování textových her v TADS 3, ve kterém čtenáře provedu tím nejdůležitějším, co je potřeba o programování textových her v TADS 3 vědět.
20.11.2014
- Aby to tu nevypadalo mrtvě, tak jsem vydal aktuální verzi překladu, která vznikla na základě zkušeností s hrou, kterou jsme loni naprogramovali pro dětskou soutěž a která v historicky krátké době vyjde i pro veřejnost, jen co doopravíme ještě nejaké chybky.
7.3.2013
- Nová verze se spoustou oprav, které vyplynuly z praktického použití knihovny, viz changelog. Překlad začíná nabývat celkem na použitelnosti.
10.11.2012
- Pracuji na problému s více rody pro různá synonyma jednoho objektu. Na stránce stav překladu jsem naznačil řešení, které jsem otestoval, ale ještě zbývá pořádně dodělat všechny kontroly atp.
4.11.2012
- Zdrojový kód demonstrační hry jsem přepracoval, takže je nyní bližší anglickému originálu. Jednak jsem všude nahradil skloňování názvů objektů a slovníku parseru novým úsporným zápisem pomocí vlastností gcName a gcVocab a druhak jsem z celého zdrojového kódu vypustil všechny parametry zpráv, které tam byly pro podporu hry ve všech třech osobách a přítomném i minulém čase. Sice jsem všude psal, že nejsou potřeba, ale s nimi vypadá zdroják mnohem strašidelněji, takže bez nich bude zdroják vhodnější jako ukázka.
19.10.2012
- Trochu jsem upravil stránku Popis předmětů v dokumentaci. Odráží zejména zjednodušení zadávání skloňovaných tvarů pro názvy objektů, tedy zápis pomocí
gcName
a gcVocab
. V kódu Hedi je to ještě postaru.
- Přidal jsem stránku Stav překladu, na které dokumentuji nevyřešené záležitosti v překladu, o kterých vím.
- Přidán odkaz na Whizzard's Guide to Text Adventure Authorship na stránku dokumentace, což je poměrně obsáhlý dokument zabývající se návrhem textových adventur.
30.9.2012