Novinky
31.1.2022
- Nový rok nám přinesl novou verzi interpretru Gargoyle 2022.1. Plugin pro vývoj her pro editor VSCode se dostal až k verzi 0.5.1, kromě třetí nyní podporuje i starší řadu TADS.
11.10.2021
- Opravná verze oblíbeného interpretru QTADS vyšla ve verzi 3.2.
20.9.2021
- Vyšla nová verze interpretru QTADS 3.1, informace v příslušné sekci byly aktualizovány.
2.9.2021
- Sekce Interpretry byla aktualizována, přidali jsme trojkovou verzi QTADS, Gargoyle a aktualizovali dokumentaci. V sekci Ke stažení byl přidán TADS3 Language server.
8.1.2018
- Nová verze překladu knihovny s vylepšením automatického prohazování iobj/dobj.
14.11.2017
- Nová verze překladu knihovny s opravami kolem příkazu zaútoč
14.10.2017
- Nová verze překladu knihovny jen s pár drobnými opravami.
24.12.2015
- Zveřejnili jsme kompletní zdrojové kódy první plnohodnotné české hry naprogramované v TADS 3. Základna na asteroidu vznikla jako soutěžní hra pro dětskou šifrovací hru Technoplaneta.
17.9.2015
- Na serveru textovky.cz začal vycházet seriál o programování textových her v TADS 3, ve kterém čtenáře provedu tím nejdůležitějším, co je potřeba o programování textových her v TADS 3 vědět.
20.11.2014
- Aby to tu nevypadalo mrtvě, tak jsem vydal aktuální verzi překladu, která vznikla na základě zkušeností s hrou, kterou jsme loni naprogramovali pro dětskou soutěž a která v historicky krátké době vyjde i pro veřejnost, jen co doopravíme ještě nejaké chybky.
7.3.2013
- Nová verze se spoustou oprav, které vyplynuly z praktického použití knihovny, viz changelog. Překlad začíná nabývat celkem na použitelnosti.
10.11.2012
- Pracuji na problému s více rody pro různá synonyma jednoho objektu. Na stránce stav překladu jsem naznačil řešení, které jsem otestoval, ale ještě zbývá pořádně dodělat všechny kontroly atp.
4.11.2012
- Zdrojový kód demonstrační hry jsem přepracoval, takže je nyní bližší anglickému originálu. Jednak jsem všude nahradil skloňování názvů objektů a slovníku parseru novým úsporným zápisem pomocí vlastností gcName a gcVocab a druhak jsem z celého zdrojového kódu vypustil všechny parametry zpráv, které tam byly pro podporu hry ve všech třech osobách a přítomném i minulém čase. Sice jsem všude psal, že nejsou potřeba, ale s nimi vypadá zdroják mnohem strašidelněji, takže bez nich bude zdroják vhodnější jako ukázka.
19.10.2012
- Trochu jsem upravil stránku Popis předmětů v dokumentaci. Odráží zejména zjednodušení zadávání skloňovaných tvarů pro názvy objektů, tedy zápis pomocí
gcName
a gcVocab
. V kódu Hedi je to ještě postaru.
- Přidal jsem stránku Stav překladu, na které dokumentuji nevyřešené záležitosti v překladu, o kterých vím.
- Přidán odkaz na Whizzard's Guide to Text Adventure Authorship na stránku dokumentace, což je poměrně obsáhlý dokument zabývající se návrhem textových adventur.
30.9.2012